Ahad, 14 Februari 2010

Ke sana

Merenung ke dalam alam khayali, jauh meninggalkan mereka di alam bangkai.. pikirku tak salah membiarkan mereka busuk seketika kerna diri mahu mencari tahu di alam pedalaman.. Supaya mungkin bagiku mencapah tahu itu kepada kalian semua.. izin yaa.. Aku pergi dahulu, aku janji memberi tahu kepadamu..

Maka inilah perjalananku, aku persembahkan dari kulit.

Meraba-raba
tercangak-cangak mancari diri ruhiy.

Siapa aku?

Aku keliru
celaru
kosong erti.

Aku
tak mahu diam nan sepi
kebengongan
Aku mesti pergi

Aku masuk ke taman itu
Kata orang namanya taman ilmu.
Sepi sndiri.
Ruangan sepi sesepi aku

tak mengapa
aku rela

bunga-bunga indah nian
merona mekar hiasi taman
aku dapat bau
hidungku kembang

sedang telingaku
terowongnya hidup selepas mati
bunyian makhluq penghuni taman
membahagiakan

bak cahaya sakti malaikat
taman itu jadi saksi
warna-warni
segar pengihatanku.

Aku syukur
aku jadi pngembara jaya..!

"aku hmba,aku khalifah"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan